سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عجیبترین قوانین راهنمایی و رانندگی

پیش از آغاز نوشته‌ی علمی تعجب آور‌ترین ضوابط ارشادوراهنمایی ویزای کاری آلمان و رانندگی، بایستی بدانیم کلمه و واژه خیره کننده یعنی چه و از کجا می آید. در اصلً ما آدم‌ها چیزهایی که با منطقمان جور درنمی‌آیند را نمی‌پسندیم و آن را خیره کننده میبینیم. یا این که به‌عبارت‌دیگر واژه عیجب برای جایی میباشد که دلیلی پشت مطلبی مخفی گردیده باشد و ما از آن بی‌استحضار باشیم و یک نشانه سؤال در ذهنمان صورت بگیرد.

 

 این سؤالات بی‌پاسخ در بعضی مواقع ممکن میباشد سبب ساز خندیدن یا این که حتی اندوهگین و عصبانی شدن ما بشود، شاید جواب این نشانه سؤال‌ها به یک فلسفه حاذق ختم بشود، شاید هم حقیقتاً بی‌شالوده و مبنا باشند، چه کسی پاسخ صحیح را میداند. در‌پی قصد داریم به خیره کننده‌ترین ضوابط موعظه و رانندگی رایج در بعضا از کشورها بپردازیم، اما پیش از آن اذن بدهید با کش دادن پیشگفتار موضوع را مساعدتر بکنیم.

 

اکثری از مقررات ارشاد و رانندگی در اکثر کشورها اثبات و یکسان میباشد. به عبارت دیگر شما می توانید با به کار گیری از مقررات و مهارت‌هایی که در مملکت خویش آموخته‌اید، با اعتمادبه‌نفس در کشورهای دیگر هم رانندگی فرمایید. ولی این داستان در همگی کشورها صحت نمی‌نماید؛ از جمله در بعضا از کشورها می بایست از سمت چپ خیابان عبور فرمائید، حتی دستور ماشین‌ها هم در جهت راست قراردارد.

 

باوجود اینکه چپ‌دست‌ها در اقلیت می‌باشند و رانندگی از راست و قرار تصاحب کردن دستور در چپ، برای راست‌دست‌ها نسبتاً راحت‌خیس میباشد چرا می بایست بعضی میهن‌ها قوانینشان عکس این روایت باشد؟ تاریخچه‌ای که در پس این قصه نقل می گردد مرتبط با هنگامی میباشد که هنوز اسب‌ها به‌تیتر وسیله حمل‌ونقل به کار گیری می‌شدند.