سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی مراسم کریسمس در اروپا با نگاهی به چند کشور اروپایی

به دنبال متن قصد داریم یک‌سری ویزای کاری آلمان سرزمین را برای شما نمونه بزنیم و باهم مراسم جشن سال نو میلادی را در‌این کشورها نظارت کنیم:

انگلستان – جشن سال نو میلادی در اروپا

در بریتانیا اکثر خانواده‌ها جشن سال نو میلادی را در کنار یکدیگر پای کوبی میگیرند و رودرروی یکدیگر هدایای خویش را گشوده می‌نمایند. اکثر خانواده‌ها در انگلیس یک یا این که حتی دو درخت جشن سال نو میلادی در منزل دارا‌هستند که گروه‌جمعی آن را تزیین می‌نمایند. برای اولی توشه شاهزاده آلبرت همسر ملکه ویکتوریا درخت سال نو میلادی را در انگلیس ترویج بخشید تا سال نو میلادی در اروپا را پر رنگ‌خیس و سمبلیک خیس نماید. انگلیسی‌ها علاوه بر درخت جشن سال نو میلادی از پیچک‌ها هم برای تزیین منزل‌شان به کارگیری می‌نمایند.

 

اکثر روستاها و شهرها در سال نو میلادی به لامپ‌های بزرگی مزین میشوند که‌این لامپ اکثر وقت ها به وسیله یک فرد دارای شهرت پر‌نور می گردد. دارای اسم و رسم‌ترین لامپ سال نو میلادی در خیابان آکسفورد لندن جای دارد که هرساله جمعیت بسیار متعددی برای تماشای پر‌نور شدن آن دورهم گردآوری میگردند.

 

انگلیس هم مانند خیلی دیگر از کشورها صورت جشن سال نو میلادی در اروپا را با بابانوئل و مراسم آئینی و سرودهای داخل کلیسا به سایر عموم دنیا نشانه می دهد. خردسالان در انگلیس معمولاً فهرستی از هدایای درخواستی خویش را در طومار‌ای می‌نویسند و آن طومار را یا این که باطن صندوق پست قرار میدهند یا این که داخل شومینه می‌اندازند که بابانوئل از روش دودکش شومینه آن را بخواند. همینطور انگلستان چند مراسم سنتی اختصاصی به خویش داراست که ولی حتی‌در خویش این سرزمین هم چندان رایج وجود ندارد.